Jaz klapowy na Nysie Kłodzkiej w miejscowości Nysa, trzyprzęsłowy o konstrukcji żelbetowej, klapy stalowe z napędem hydraulicznym, sterowane automatycznie. Jaz wybudowano na 63,696 km, ok. 50 metrów w dół rzeki od dotychczasowego jazu dachowego, który ze względu na wiek, stan techniczny, słabą jakość betonów, brak możliwości manewrowania zamknięciami i przestarzałe rozwiązania techniczne nie nadawał się do remontu i został rozebrany. Nowy jaz jest sterowany z centralnej sterowni na zaporze Nysa (z możliwością sterowania miejscowego). Maszynownie z mechanizmami i urządzeniami napędowymi umieszczono w filarach i przyczółkach. Ponadto w prawym przyczółku jest sterowania oraz pomieszczenie dla rezerwowego agregatu prądotwórczego i pomieszczenie socjalne. W rejonie lewego przyczółka znajduje się przepławka dla ryb i plac manewrowy, w rejonie prawego - plac manewrowy i stacja trafo. Most technologiczny nad jazem, po zakończeniu budowy, ma być dostępny dla ruchu pieszego i rowerowego. Dojazd zaprojektowano drogami serwisowymi klasy D jednojezdniowymi o szerokości 3,5 m i nawierzchni bitumicznej. Parametry jazu:
- światło ruchome jazu 3x23,00m = 69,00m,
- wysokość piętrzenia od progu - 3,0m,
- rzędna progu jazu 183,75 m. n.p.m.,
- korona przyczółków i filarów 190,93 m. n.p.m.,
- rzędna powierzchni mostu technologicznego 190,93 m. n. p. m.
/Petroniusz w oparciu o opis przedsięwzięcia pn. Przebudowa i udrożnienie powodziowe rzeki Nysy Kłodzkiej od zbiornika wodnego Nysa (km 65,100) do rejonu Kubic (km 55,50)/