MENU
Tego dnia nie było możliwości sfocenia dworca od strony peronów, skład skutecznie go zasłonił. Przejścia podziemne są czynne i wyjątkowo nie zalane wodą.

Dodał: Danuta B.° - Data: 2009-11-27 20:04:22 - Odsłon: 2217
02 sierpnia 2009

Data: 2009:08:02 13:36:26  


Głuchołazy - czterokierunkowa stacja węzłowa, graniczna, otwarta w 1875 roku. Dociera tu jednotorowa linia ze Nowego Świętówa - linia po której w weekendy i święta kursują pociągi z Nysy i Opola. W 2004 roku zlikwidowano codzienne połączenia osobowe z/do Głuchołazów. Nieprzerwanie od 1948 r. kursują tranzytem przez Głuchołazy pociągi z Czech, codziennie 8 par pociągów osobowych z Jesenika w kierunku Ostravy. Przez szereg lat wsiadanie do tych pociągów w Głuchołazach było niemożliwe. Możliwość taka zaistniała w 2006 roku po powstaniu tu przejścia granicznego z małym ruchem. Uzupełnieniem układu linii kolejowych jest krótki, ślepo zakończony szlak prwadzący do przystanku końcowego Głuchołazy Zdrój. Pociągi pasażerskie na tej lokalnej linii zakończyły kursy w sierpniu 2004 roku. Układ torowy stacji Głuchołazy to 5 torów głównych, z czego 3 przy peronach - jednokrawędziowym od strony dworca i dwukrawędziowy, wyspozy, połączony prześciem podziemnym. Na peronach stylowe wiaty, poświadczające o dawnym znaczeniu stacji w ruchu pasażerskim (16 - 20 par na dobę do Zdroju. Za peronami w kierunku Czech znajduje się grupa torów bocznych, prowadzących m.in. do placu ładunkowego oraz magazynu ekspedycji towarowej. Odchodzi też tu bocznica do składu opału. Przy wyjeździe znajduje się także tor, prowadzący do dawnej lokomotywowni, która już nie istnieje. Ruch pociągów na stacji prowadzony jest przez 4 nastawnie, z których dysponująca Gu w budynku dworca oraz wykonawcze Gu1, Gu2 i Gu3 obsługujące sygnalizację kształtową i świetlne tarcze ostrzegawcze oraz rogatki na przejeździe (Gu3). Nastawnia dysponująca koordynuje ich pracę. (moose - różne źródła, głównie strona Semaforka, A. Karwata)

Więcej na temat głuchłaskiego węzła tutaj:

  • /foto/409/409947m.jpg
    1904
  • /foto/3854/3854969m.jpg
    1913 - 1915
  • /foto/7042/7042148m.jpg
    1925
  • /foto/304/304355m.jpg
    2009
  • /foto/304/304815m.jpg
    2009
  • /foto/10667/10667586m.jpg
    2009
  • /foto/10667/10667587m.jpg
    2009
  • /foto/10667/10667588m.jpg
    2009
  • /foto/10667/10667589m.jpg
    2009
  • /foto/10667/10667590m.jpg
    2009
  • /foto/10667/10667591m.jpg
    2009
  • /foto/10667/10667592m.jpg
    2009
  • /foto/10667/10667593m.jpg
    2009
  • /foto/10667/10667594m.jpg
    2009
  • /foto/10667/10667595m.jpg
    2009
  • /foto/4848/4848459m.jpg
    2014
  • /foto/7828/7828287m.jpg
    2019
  • /foto/7828/7828307m.jpg
    2019
  • /foto/7828/7828309m.jpg
    2019
  • /foto/10642/10642927m.jpg
    2023

Danuta B.°

Poprzednie: Dworzec kolejowy Głuchołazy Strona Główna Następne: Dom nr 5


ragnar | 2009-11-27 22:41:17
Danusiu, masz brudną matrycę. :)
Zed | 2009-11-28 21:11:06
Oto oblicze lustrzanek, tez w nowym aparacie to miałem, pod budami jest gosciu od matryc i obiektywów:)))